Met een verbod op vuurwerk, vreugdevuur en feestjes bleef er niet veel over voor jongeren om te doen. Samen met de gemeente Medemblik creëerden we een campagne die jongeren zelf verspreidden.
Met een verbod op vuurwerk, vreugdevuur en feestjes bleef er niet veel over voor jongeren om te doen. Samen met de gemeente Medemblik creëerden we een campagne die jongeren zelf verspreidden.
In nauwe samenwerking met de gemeente hebben we ons gericht op het bereiken van jongeren, zowel visueel als in hun taalgebruik. We hebben bewust gekozen voor een grappige uitspraak die veel jongeren bekend is. Door een WhatsApp-gesprek tussen jongeren visueel weer te geven, proberen we een herkenbare situatie te creëren. Als kers op de taart hebben we ook een leuke sticker pack ontwikkeld, die jongeren gratis konden downloaden van de gemeentelijke website.
Voor veel jongeren was de coronaperiode een uitdagende tijd. Naast de beperkingen en de impact op sociaal contact en genegenheid, werden ze ook geconfronteerd met allerlei verboden en beperkingen van activiteiten door de gemeente. Met onze campagne willen we de jongeren een hart onder de riem steken en tegelijkertijd informeren en communiceren over het vuurwerkverbod. We hebben ervoor gekozen dit op een leuke, frisse en niet betuttelende manier te doen, zodat de boodschap goed overkomt en jongeren zich begrepen voelen.