Participatie

De gemeenteraad van Gooise Meren op de kaart zetten

Design
,
Concept
,
Branding
,
Social Media Campagne
,
Strategie
,

Aan de hand van voostelvideo's en uitleganimaties wisten we de raad beter te positioneren en inwoners te betrekken bij de lokale politiek.

De gemeenteraad van Gooise Meren op de kaart zetten

Design
,
Concept
,
Branding
,
Social Media Campagne
,
Strategie
,

Aan de hand van voostelvideo's en uitleganimaties wisten we de raad beter te positioneren en inwoners te betrekken bij de lokale politiek.

156.436
Bereik
358.443
Weergaven
Per klik
870
Vind-ik-leuks, opmerkingen en deelacties
Participatie

De gemeenteraad van Gooise Meren op de kaart zetten

Design
,
Concept
,
Branding
,
Social Media Campagne
,
Strategie
,

Aan de hand van voostelvideo's en uitleganimaties wisten we de raad beter te positioneren en inwoners te betrekken bij de lokale politiek.

De gemeenteraad van Gooise Meren op de kaart zetten

Design
,
Concept
,
Branding
,
Social Media Campagne
,
Strategie
,

Aan de hand van voostelvideo's en uitleganimaties wisten we de raad beter te positioneren en inwoners te betrekken bij de lokale politiek.

156.436
Bereik
358.443
Weergaven
Per klik
870
Vind-ik-leuks, opmerkingen en deelacties

Aanpak

De raad van Gooise Meren klopte bij ons aan met de vraag om de raad beter te positioneren. Vanuit deze behoefte hebben wij een nieuwe social media en contentstrategie bedacht. De eerste fase van de campagne bestond uit het voorstellen van de raadsleden. In de tweede fase gingen we dieper in op 'wat de raad doet'. De uitingen heeft Cyclemedia campagnematig verspreid onder de inwoners van de gemeente. Hierbij hebben we gebruik gemaakt van specifieke segmentaties. Na de eerste fase richten we ons op het dagelijks bereiken en betrekken van inwoners bij wat de raad bezighoudt.

Resultaten

In slechts een paar maanden tijd wisten we een zeer goed resultaat voor de gemeenteraad te behalen. Zo zijn de video’s en animaties tienduizenden keren bekeken, is het bereik gegroeid en is de betrokkenheid van de inwoners bij de raad toegenomen. Zo brengen we de lokale politiek weer wat dichterbij de inwoners.

Klant aan het woord

Het doel van de campagnes is om de raad beter te positioneren.

"De betrokkenheid van de inwoners met de raad is online sterk gegroeid. Dit heeft te maken met het feit dat we ervoor gekozen hebben om de video's te promoten via Facebook. De campagne die het meest heeft opgeleverd is die waar we de 31 raadsleden persoonlijk hebben voorgesteld aan de inwoners van Gooise Meren. Ik heb van meerdere raadsleden gehoord dat ze reacties krijgen van inwoners op straat door hun video."

Rick Nederend
-
Raadsadviseur Communicatie en Participatie
Gemeente Gooise Meren

Download de blauwdruk

en Ontvang hem direct in je mailbox!
Bedankt, je vindt je
download in je inbox!
Oops! Er is helaas iets fout gegaan... Probeer het opnieuw

Geïnspireerd
geraakt?
Laat een berichtje
achter...

Of bel ons. We maken graag een praatje!
Bedankt!
Een mailtje is
onderweg naar jou!
Oops! Er is helaas iets fout gegaan... Probeer het opnieuw