Corona bewustwording

'Ik vecht' - bewustwordingscampagne

No items found.

Jongeren vechten niet alleen tegen het virus, maar ook tegen de effecten van de maatregelen. Voor Alphen aan den Rijn creëerden wij een corona bewustwordingscampagne.

'Ik vecht' - bewustwordingscampagne

No items found.

Jongeren vechten niet alleen tegen het virus, maar ook tegen de effecten van de maatregelen. Voor Alphen aan den Rijn creëerden wij een corona bewustwordingscampagne.

51.000
Bereikte personen
2.347
Vind-ik-leuk reacties
Per klik
370.000
Weergaven
Corona bewustwording

'Ik vecht' - bewustwordingscampagne

No items found.

Jongeren vechten niet alleen tegen het virus, maar ook tegen de effecten van de maatregelen. Voor Alphen aan den Rijn creëerden wij een corona bewustwordingscampagne.

'Ik vecht' - bewustwordingscampagne

No items found.

Jongeren vechten niet alleen tegen het virus, maar ook tegen de effecten van de maatregelen. Voor Alphen aan den Rijn creëerden wij een corona bewustwordingscampagne.

51.000
Bereikte personen
2.347
Vind-ik-leuk reacties
Per klik
370.000
Weergaven

Aanpak

De generieke coronacampagnes- en content hielden qua concept en toon te weinig rekening met de jonge doelgroep, zij voelden zich er niet door aangesproken. Kijkend naar de huidige situatie, is ruimte voor het tegengeluid minstens net zo belangrijk als de kernboodschap. Kritiek vang je het beste af door er gehoor aan te geven en er wat mee te doen. Cyclemedia en de gemeente zijn gestart met een flitspeiling onder jongeren en jongvolwassenen. Met de resultaten uit de peiling zijn wij aan de slag gegaan met het campagneconcept voor zowel een voor- als tegengeluid.

Resultaten

Lokale ambassadeurs uit de gemeente zijn gefotografeerd, dit is uitgewerkt met quotes die online en op billboards langs de weg zijn gedeeld. Daarnaast zijn ook verdiepende video’s opgenomen waarin de jongeren werden geïnterviewd. Daar konden ze antwoord geven op vragen als: “Wat is je boodschap aan jongeren in Alphen?” Via de campagne zijn al 51.000 inwoners bereikt. Zowel voor- als tegen scoort erg goed qua betrokkenheid. Beiden krijgen evenveel ‘online steun’. Het aantal reacties onder de berichten is groot. Jongeren voelen zich dus gehoord door de campagne. Van het tegengeluid kreeg het portret van Wyno, ‘#ikvecht; tegen de verveling’, veel likes. Bij #ikvecht voor deed ‘zonder zorgen bij opa en oma op bezoek’ het erg goed.

Klant aan het woord

-

Download jouw blauwdruk

en Ontvang hem direct in je mailbox!
Bedankt, je vindt je
download in je inbox!
Oops! Er is helaas iets fout gegaan... Probeer het opnieuw

Geïnspireerd
geraakt?
Laat een berichtje
achter...

Of bel ons. We maken graag een praatje!
Bedankt!
Een mailtje is
onderweg naar jou!
Oops! Er is helaas iets fout gegaan... Probeer het opnieuw