Online profileren, of politieke campagnes voeren?

Download onze social media checklist voor politici en partijen met strategie, tips van experts en voorbeelden.

Bedankt, je vindt de blauwdruk in je inbox! Of download hem via de onderstaande knop.
Downloaden
Oops! Er is helaas iets fout gegaan... Probeer het opnieuw

Profileren en het voeren van politieke campagnes doe je op social media

Ben je een lokale of landelijke politicus en wil je je beter profileren op social media? Of wil jouw fractie een politieke campagne voeren om meer kiezers te trekken voor de verkiezingen? Dan is deze social media checklist voor jou gemaakt.

Waarom deze checklist?

Steeds meer (toekomstige) politici roeren zich op social media. Ze gaan via verschillende kanalen in gesprek met hun achterban, inwoners, gemeenten, provincie, noem maar op. Via social media kun je immers uitstekend de doelgroep bereiken. Dat gaat echter niet vanzelf.

In de praktijk valt er nog veel winst te behalen bij de toon, vorm en bereik van de boodschap. Om jou verder te helpen hebben wij een social media checklist geschreven. Hierin halen we relevante cases naar voren en hebben we onze kennis en ervaring bij het profileren van politici en bestuurlijke eenheden gebundeld.

Leer in 12 stappen het beste uit je social media te halen en ga aan de slag met je eerste politieke campagne, als politicus, of als politieke partij. Hoe sneller hoe beter, want de verkiezingst(r)ijd barst al snel los.

Dit ga je leren

De volgende waarde deel ik, geheel vrijblijvend, met je in de checklist:

Hoe je social media strategisch inzet
Hoe je je kanalen en content kiest.
Hoe je je onderwerpsgebieden (contenttaart) bepaalt en welke concepten bij jou als persoon of partij passen.
Succesvoorbeelden en falen van landelijke politici. Je hoeft het wiel namelijk niet opnieuw uit te vinden.
Hoe je jezelf of partij kunt onderscheiden aan de hand van creatieve content, denk aan beeldtaal of tone of voice.
Handige invulbare documenten die je dagelijks helpen om je social media effectief in te zetten. Met één klik te downloaden en te printen.
Een analyse van de huidige landelijke verkiezingscampagnes en hoe je er zelf een opzet.
Over de schrijver

"Het digitale communicatievak ligt in mijn hart. Zo heb ik gemeenten aangemoedigd om online te gaan!"

Sinds 2013 houd ik mij bezig met de ondersteuning van de overheid op het gebied van social media. Ik heb honderden publieke organisaties geholpen met de ondersteuning en implementatie van hun digitale communicatiekanalen. Ook help ik gemeenteraden en politici met hun online profilering en het voeren van politieke campagnes. Ik daag jou uit om zelf aan de slag te gaan met social media en een politieke campagne.

Irfan Fiets
-
Eigenaar
Cyclemedia

Download nu de checklist voor politici en partijen

en Ontvang hem direct in je mailbox!
Bedankt, je vindt je
download in je inbox!
Oops! Er is helaas iets fout gegaan... Probeer het opnieuw