Cyclemedia is verhuisd 🚲

Na 10 jaar is het mooi geweest. Cyclemedia stopt… en gaat verder als Huis van Makers.
De wereld van media en communicatie is veranderd, en wij veranderen mee.

Waar Cyclemedia begon als social media bureau voor gemeenten en non-profit, bouwen we nu aan een platform dat maatschappelijke organisaties verbindt met content creators die iets willen bijdragen.

Dank aan iedereen die de afgelopen jaren met ons mee reisde.

We nodigen je van harte uit in ons nieuwe huis:

Huisvanmakers.nl
Zorg

Campagne Noodfonds Energiekosten gemeente Maastricht

Strategie
Concept
Social Media Campagne

Met deze slimme campagne brachten wij het Noodfonds onder de aandacht bij minima, zzp'ers en andere mensen die moeite hebben met het betalen van de energierekening. En het werkte!

Campagne Noodfonds Energiekosten gemeente Maastricht

Strategie
Concept
Social Media Campagne

Met deze slimme campagne brachten wij het Noodfonds onder de aandacht bij minima, zzp'ers en andere mensen die moeite hebben met het betalen van de energierekening. En het werkte!

76.000
Bereikte personen
9525
Klikken op links
€
Per klik
100%
Meer aanvragen toegekend
Zorg

Campagne Noodfonds Energiekosten gemeente Maastricht

Strategie
Concept
Social Media Campagne

Met deze slimme campagne brachten wij het Noodfonds onder de aandacht bij minima, zzp'ers en andere mensen die moeite hebben met het betalen van de energierekening. En het werkte!

Campagne Noodfonds Energiekosten gemeente Maastricht

Strategie
Concept
Social Media Campagne

Met deze slimme campagne brachten wij het Noodfonds onder de aandacht bij minima, zzp'ers en andere mensen die moeite hebben met het betalen van de energierekening. En het werkte!

76.000
Bereikte personen
9525
Klikken op links
€
Per klik
100%
Meer aanvragen toegekend

Aanpak

De gemeente Maastricht stond voor de uitdaging om het bewustzijn en aanvragen van het Noodfonds Energiekosten te vergroten. Om zo mensen die moeite hebben met het betalen van de energierekening een steuntje in de rug te geven. Cyclemedia ontwikkelde een doelgerichte strategie en creatieve content om de campagne te optimaliseren voor verschillende doelgroepen en talen.

Resultaten

De campagne genereerde 742.000 weergaven, met een totaal bereik van 76.000 personen. In totaal werden 9.525 klikken gegenereerd, met een gemiddelde kosten per klik (CPC) van €0,44. Dit wijst op een efficiënte kostenstructuur voor het verkrijgen van betrokkenheid. Het belangrijkste resultaat, namelijk aanvragen voor het Noodfonds, leverde 400 aanvragen op, waarvan er 55 na de eerste flight zijn toegekend.

Klant aan het woord

-

Download jouw blauwdruk

en Ontvang hem direct in je mailbox!
Bedankt, je vindt je
download in je inbox!
Oops! Er is helaas iets fout gegaan... Probeer het opnieuw

Geïnspireerd
geraakt?
Laat een berichtje
achter...

Of bel ons. We maken graag een praatje!
Bedankt!
Een mailtje is
onderweg naar jou!
Oops! Er is helaas iets fout gegaan... Probeer het opnieuw