Zorgpersoneel werven via social media? Wij deden het voor De Bascule met vacaturevideo's en social recruitment.
Zorgpersoneel werven via social media? Wij deden het voor De Bascule met vacaturevideo's en social recruitment.
De Bascule is een academisch centrum voor kinder- en jeugdpsychiatrie. De organisatie heeft ons gevraagd te helpen met social media recruitment. Door middel van vacaturevideo’s, een kandidaat pipeline, slimme advertenties en een geoptimaliseerde landingspagina hebben we succes behaald. In de eerste fase werd een employer branding video (Public Cinema) verspreid onder de doelgroep op LinkedIn en Facebook. Geïnteresseerden werden vervolgens meegenomen in de pipeline waar ze verdiepende vacaturevideo's te zien kregen op de landingspagina. Een erg persoonlijke en warme manier voor online werving.
In drie weken tijd hebben we iets meer dan 102.620 mensen bereikt, waarvan er iets minder dan 5.862 op de link naar de landingspagina van De Bascule klikten. In totaal waren er zes potentiële kandidaten. Uit de sollicitatierondes zijn twee geschikte kandidaten naar voren gekomen die aangenomen zijn door de organisatie. Een geschikte wervingscampagne dus.