Eigen initiatief

Verbinding in de Jordaan

Concept
Social Media Campagne
Strategie

Als yup op authentieke wijze verbinding creëren met de inwoners van de Jordaan. Zo doe je dat.

Verbinding in de Jordaan

Concept
Social Media Campagne
Strategie

Als yup op authentieke wijze verbinding creëren met de inwoners van de Jordaan. Zo doe je dat.

🚀1M
Bereik
💬 5.000
Reacties
Per klik
👍10.000
Likes
Eigen initiatief

Verbinding in de Jordaan

Concept
Social Media Campagne
Strategie

Als yup op authentieke wijze verbinding creëren met de inwoners van de Jordaan. Zo doe je dat.

Verbinding in de Jordaan

Concept
Social Media Campagne
Strategie

Als yup op authentieke wijze verbinding creëren met de inwoners van de Jordaan. Zo doe je dat.

🚀1M
Bereik
💬 5.000
Reacties
Per klik
👍10.000
Likes

Aanpak

12 jaar geleden, in de tijd toen Facebook nog hip was, ontstond bij oprichter Irfan Fiets en een goede vriend het idee voor een buurtpagina van de Jordaan. De gedachte erachter was dat als mensen zich ergens verbonden mee voelen, dan is het wel hun eigen buurtje, en aangezien steeds meer mensen online actief waren, leek het niet vreemd om ook de buurt online te vertegenwoordigen. Zo gezegd, zo gedaan.

De pagina werd gemaakt, de eerste nostalgische foto's werden gedeeld, en binnen een dag ging het viral. Het succes van de Jordaan was ook de aanleiding voor Irfan om Cyclemedia te beginnen en gemeentes te benaderen met dit verhaal van verbinding. Want als er een organisatie is die altijd op zoek is naar connectie met de burger, dan is het de gemeente wel.

De Jordaan wordt nog altijd gebruikt als voorbeeld naar gemeenten van hoe het ook kan. Tot op de dag van vandaag blijft de pagina een begrip.

Naarmate de pagina volwassen werd, evolueerde ook de content. Waar het vijf jaar geleden vooral afbeeldingen waren, bestaat de huidige content voornamelijk uit video's van makers. Een van die makers is Kiki Bosman. Samen met de yup en de Jordanees gaat ze wekelijks in gesprek met opvallende figuren uit de Jordaan om hun verhalen en die van de buurt onder de aandacht te brengen bij de kijkers. Het is een regelrechte hit. 🤩

Resultaten

De video's die Kiki Bosman maakt bereiken wekelijks honderduizenden mensen en zorgen voor hilarische momenten.

Mensen herkennen zich in de verhalen, worden er blij van en doen veelvuldig een oproep aan Kiki om eens op bezoek te gaan bij die en die.

Sinds de pagina wordt gevuld met creator content is de Facebookpagina van de Jordaan levendiger dan ooit.

Naast het bereik en de hoge betrokkenheid is de pagina sinds de video's van Kiki ook met 15.000 volgers gegroeid. Geheel organisch.

Kortom: een prachtig voorbeeld van de kracht van short-form video en een vaste ambassadeur die haar vak verstaat.

👀 Check hier haar video's op de Jordaan.

Klant aan het woord

-

Download jouw blauwdruk

en Ontvang hem direct in je mailbox!
Bedankt, je vindt je
download in je inbox!
Oops! Er is helaas iets fout gegaan... Probeer het opnieuw

Geïnspireerd
geraakt?
Laat een berichtje
achter...

Of bel ons. We maken graag een praatje!
Bedankt!
Een mailtje is
onderweg naar jou!
Oops! Er is helaas iets fout gegaan... Probeer het opnieuw