Veel jongeren krijgen nog steeds niet de mentale zorg die zij nodig hebben. G-Moji probeert met 500 jongeren de mentale zorg voor jongeren te verbeteren. Deze campagne leverde Cyclemedia de tweede plek op voor beste contentcampagne tijdens de Marketing Grandprix 2020!
Veel jongeren krijgen nog steeds niet de mentale zorg die zij nodig hebben. G-Moji probeert met 500 jongeren de mentale zorg voor jongeren te verbeteren. Deze campagne leverde Cyclemedia de tweede plek op voor beste contentcampagne tijdens de Marketing Grandprix 2020!
Garage2020, Public Cinema en Cyclemedia gingen de samenwerking aan om te strijden voor betere mentale zorg voor jongeren. Garage2020 ontwikkelde samen met Levi van Dam de app G-Moji. In plaats van lange vragenlijsten over hun mentale staat konden jongeren in deze app gewoon elke dag met een emoji aangeven hoe zij zich voelden. Ook telefoongebruik en fysieke activiteit worden bijgehouden om vroegtijdig negatieve patronen te herkennen. Visuele partner Public Cinema ontwikkelde video’s waarin jongeren hun verhaal vertelden. Het was aan Cyclemedia om via Facebook en Instagram 500 jongeren te werven die de app een maand lang zouden testen.
In vier weken tijd hebben we 530 jongeren kunnen werven die de app een maand lang zouden testen! Met de online campagne bereikten we 43.000 jongeren, waarvan er 3.300 op de link naar de website van G-Moji klikten. G-Moji kwam onder andere voorbij op de website van RTL Nieuws en het AD.