Inwoners van Amsterdam laten zien wat er van gescheiden afval gemaakt kan worden om zo gedragsverandering teweeg te brengen.
Inwoners van Amsterdam laten zien wat er van gescheiden afval gemaakt kan worden om zo gedragsverandering teweeg te brengen.
In de multi-channel campagne 'Wat maken we van...' gingen we dieper in op de afvalstromen verf, textiel, plastic, glas, papier en karton. Het doel van de campagne was de inwoners van Amsterdam te laten zien wat er van gescheiden afval gemaakt kan worden, zodat Amsterdammers zelf beter gaan scheiden. Bewustwording en gedragsverandering zijn de kernwoorden geweest in deze campagne. De video's per afvalstroom hebben we gemeentebreed, maar ook buurtgericht onder de aandacht gebracht via social media. Daarnaast is het nieuwe beeldmerk structureel te zien op Amsterdamse vuilniswagens en prullenbakken op straat.
De crossmediale aanpak heeft het nieuwe beeldmerk van ‘Amsterdam schoon’ sterk neergezet. De campagne is in verschillende vormen nog altijd zichtbaar in de stad Amsterdam. Elke Amsterdammer is wel bekend met het nieuwe beeldmerk. Deze zie je bijvoorbeeld ook terugkomen op grote events, zoals Koningsdag en de Gay Pride.