Inwoners van Amsterdam laten zien wat er van gescheiden afval gemaakt kan worden om zo gedragsverandering teweeg te brengen.
Inwoners van Amsterdam laten zien wat er van gescheiden afval gemaakt kan worden om zo gedragsverandering teweeg te brengen.
In de crossmediale campagne 'Wat maken we van...' hebben we diepgaand onderzocht hoe verschillende afvalstromen, zoals verf, textiel, plastic, glas, papier en karton, kunnen worden gerecycled.
Het hoofddoel van de campagne was om de inwoners van Amsterdam bewust te maken van de mogelijkheden en voordelen van gescheiden afvalinzameling, met als uiteindelijk doel gedragsverandering. Via social media hebben we de video's over elke afvalstroom zowel op stadsniveau als op buurtgericht niveau gedeeld, om een breed publiek te bereiken.
Bovendien is het nieuwe beeldmerk prominent zichtbaar op vuilniswagens en prullenbakken in Amsterdam, om het belang van afval scheiden extra te benadrukken.
Dankzij de crossmediale aanpak is het nieuwe beeldmerk van 'Amsterdam schoon' op indrukwekkende wijze geïntroduceerd. De campagne heeft een blijvende aanwezigheid in de stad Amsterdam. Het nieuwe beeldmerk is inmiddels een bekend symbool geworden voor een schone stad. Het is op verschillende manieren zichtbaar, zelfs tijdens grote evenementen zoals Koningsdag en de Gay Pride. Dit toont de brede acceptatie en herkenning van het beeldmerk door de Amsterdammers.