Participatie

Buurtpeiling gemeente Maastricht

Social Media Campagne
Strategie

De tevredenheid van de inwoners meten door middel van een online enquête.

Buurtpeiling gemeente Maastricht

Social Media Campagne
Strategie

De tevredenheid van de inwoners meten door middel van een online enquête.

52.254
Inwoners bereikt
6.255
Klikken op links
Per klik
3.500
Ingevulde enquêtes
Participatie

Buurtpeiling gemeente Maastricht

Social Media Campagne
Strategie

De tevredenheid van de inwoners meten door middel van een online enquête.

Buurtpeiling gemeente Maastricht

Social Media Campagne
Strategie

De tevredenheid van de inwoners meten door middel van een online enquête.

52.254
Inwoners bereikt
6.255
Klikken op links
Per klik
3.500
Ingevulde enquêtes

Aanpak

Het doel was om via een buurtgerichte campagne op Facebook en Instagram meer te weten te komen over het geluk van de inwoners. Stadsbreed werd een video van de burgemeester van Maastricht ingezet waarin zij de inwoners verzocht de enquête in te vullen. Per wijk werd een diashow met herkenbare beelden uit de buurt ingezet met een begeleidende tekst.

Resultaten

Na afronding van de campagne hadden 3.500 Maastrichtse inwoners de enquête ingevuld. Hierdoor kreeg gemeente Maastricht overzicht van hoe de inwoners zich voelden, wat er goed ging en wat zij nog konden verbeteren. Het is een stap in de goede richting naar een mooi Maastricht voor iedereen.

Klant aan het woord

Door jullie inzet hebben zoveel mensen de peiling ingevuld.

"Op dit moment weten we wel wat over adverteren via social media, maar we weten niet van de hoed en de rand. Daarom waren we ook enorm blij met jullie expertise en flexibiliteit. Want in enorm korte tijd stond een sterke campagne. Die dus ook zijn vruchten heeft afgeworpen. Maar liefst 3.500 mensen vulden de enquête in. En met die resultaten kunnen wij aan de slag."

Renee Bekkers
-
(Web)redacteur
Gemeente Maastricht

Download jouw blauwdruk

en Ontvang hem direct in je mailbox!
Bedankt, je vindt je
download in je inbox!
Oops! Er is helaas iets fout gegaan... Probeer het opnieuw

Geïnspireerd
geraakt?
Laat een berichtje
achter...

Of bel ons. We maken graag een praatje!
Bedankt!
Een mailtje is
onderweg naar jou!
Oops! Er is helaas iets fout gegaan... Probeer het opnieuw