Aan de hand van voostelvideo's en uitleganimaties wisten we de raad beter te positioneren en inwoners te betrekken bij de lokale politiek.
Aan de hand van voostelvideo's en uitleganimaties wisten we de raad beter te positioneren en inwoners te betrekken bij de lokale politiek.
De raad van Gooise Meren klopte bij ons aan met de vraag om de raad beter te positioneren. Vanuit deze behoefte hebben wij een nieuwe social media en contentstrategie bedacht. De eerste fase van de campagne bestond uit het voorstellen van de raadsleden. In de tweede fase gingen we dieper in op 'wat de raad doet'. De uitingen heeft Cyclemedia campagnematig verspreid onder de inwoners van de gemeente. Hierbij hebben we gebruik gemaakt van specifieke segmentaties. Na de eerste fase richten we ons op het dagelijks bereiken en betrekken van inwoners bij wat de raad bezighoudt.
In slechts een paar maanden tijd wisten we een zeer goed resultaat voor de gemeenteraad te behalen. Zo zijn de video’s en animaties tienduizenden keren bekeken, is het bereik gegroeid en is de betrokkenheid van de inwoners bij de raad toegenomen. Zo brengen we de lokale politiek weer wat dichterbij de inwoners.
"De betrokkenheid van de inwoners met de raad is online sterk gegroeid. Dit heeft te maken met het feit dat we ervoor gekozen hebben om de video's te promoten via Facebook. De campagne die het meest heeft opgeleverd is die waar we de 31 raadsleden persoonlijk hebben voorgesteld aan de inwoners van Gooise Meren. Ik heb van meerdere raadsleden gehoord dat ze reacties krijgen van inwoners op straat door hun video."