Aan de hand van voostelvideo's en uitleganimaties wisten we de raad beter te positioneren en inwoners te betrekken bij de lokale politiek.
Aan de hand van voostelvideo's en uitleganimaties wisten we de raad beter te positioneren en inwoners te betrekken bij de lokale politiek.
Op verzoek van de raad van Gooise Meren hebben wij de taak op ons genomen om de positie van de raad te versterken. Om hieraan tegemoet te komen, hebben we een nieuwe social media- en contentstrategie ontwikkeld. Het eerste deel van de campagne was gericht op het introduceren van de raadsleden. In de tweede fase zijn we dieper ingegaan op 'wat de raad doet'. Cyclemedia heeft deze boodschappen op campagnebasis verspreid onder de inwoners van de gemeente, waarbij we gebruik hebben gemaakt van specifieke segmentaties. Na de eerste fase hebben we ons gericht op het dagelijks bereiken en betrekken van inwoners bij de werkzaamheden en onderwerpen waar de raad zich mee bezighoudt.
Binnen enkele maanden hebben we opmerkelijke resultaten weten te behalen voor de gemeenteraad. De video's en animaties werden tienduizenden keren bekeken, het bereik is vergroot en de betrokkenheid van de inwoners bij de raad is toegenomen. Op deze manier hebben we de lokale politiek weer dichter bij de inwoners weten te brengen.
"De betrokkenheid van de inwoners met de raad is online sterk gegroeid. Dit heeft te maken met het feit dat we ervoor gekozen hebben om de video's te promoten via Facebook. De campagne die het meest heeft opgeleverd is die waar we de 31 raadsleden persoonlijk hebben voorgesteld aan de inwoners van Gooise Meren. Ik heb van meerdere raadsleden gehoord dat ze reacties krijgen van inwoners op straat door hun video."