Bij een professionele inzet van de social media kanalen hoort een kanaalstrategie. Voor de provincie Gelderland ontwikkelden we een praktisch ingestoken strategie en helpen we met de implementatie ervan.
Bij een professionele inzet van de social media kanalen hoort een kanaalstrategie. Voor de provincie Gelderland ontwikkelden we een praktisch ingestoken strategie en helpen we met de implementatie ervan.
Om een op-maat-kanaalstrategie te ontwikkelen hebben we allereerst een goed beeld nodig van de huidige kanalen en organisatie. Daarom starten we met een online scan en diepte interviews met enkele medewerkers van de betrokken afdelingen (o.a. communicatie, online en dienstverlening). Vervolgens schrijven we de strategie en na een feedbackronde leveren we de strategie samen met de praktische hulpmiddelen op. In de derde fase helpen we hands-on met het implementeren van de strategie, want zonder uitvoering geen verandering.
Voor de provincie Gelderland heeft onze strategie en aanpak al binnen vier weken gezorgd voor een flinke groei van de social media kanalen. Zo zijn er 4.000 volgers op Facebook bijgekomen en is het bereik en de betrokkenheid op de berichtgeving met 500% gestegen. Ook hebben we een flinke verbeterslag kunnen maken in de social media redactie. Zo is er een betere verdeling van onderwerpen en rubrieken aangebracht en is de provincie uitnodigender gaan schrijven. Ook leidt onze aanpak tot een betere interne structuur en samenwerking.