Op een ludieke en zeer effectieve manier leerlingen werven? Wij deden het!
Op een ludieke en zeer effectieve manier leerlingen werven? Wij deden het!
Voor het Maaswaal College in Wijchen hebben we een wervingscampagne ontwikkeld voor nieuwe brugklasleerlingen. Het Maaswaal College is een brede school, met twee locaties en zes opleidingsniveaus. Om dat aspect te benadrukken bedachten we de pay-off 'Ontdek jouw Maaswaal', met als perspectief de leerlingen. Onderzoek wijst namelijk uit dat de mening van de aankomende leerling telt in de keuze van een middelbare school. Creatief hart van de campagne was een interactieve, speelse en geïllustreerde infographic die fungeerde als plattegrond voor de twee locaties. Via QR codes bekeken de toekomstige brugklassers en hun ouders vlogs van leerlingen, die zelf de leukste en meest unieke plekken van hun locatie lieten zien. De vlogs en elementen van de infographics hebben we gebruikt als content voor een social media campagne om de doelgroep optimaal te bereiken.
De campagne was meer dan geslaagd. Voor het nieuwe schooljaar hebben zich beduidend meer leerlingen aangemeld in vergelijking met het jaar ervoor. Geen andere campagne in de regio leverde zoveel leerlingen op. Tot slot kwamen er veel leuke reacties binnen van leerlingen en ouders. Ook zij vonden de aanpak verfrissend en persoonlijk.