Communiceren over eenzaamheid kan lastig zijn. Hoe ga je te werk? Hoe kun je mensen betrekken bij de samenleving? Cyclemedia werkte een campagneconcept uit.
Communiceren over eenzaamheid kan lastig zijn. Hoe ga je te werk? Hoe kun je mensen betrekken bij de samenleving? Cyclemedia werkte een campagneconcept uit.
Cyclemedia houdt zich bezig met maatschappelijke thema’s. Eenzaamheid is er daar één van. Een generieke aanpak tegen eenzaamheid is er niet, maar met een goed concept kun je altijd wat doen. We werkten op eigen initiatief een visueel concept en campagnestrategie uit om mensen te bereiken en te betrekken bij het sociale aanbod. De pay-off van de campagne was ‘Mag ik je maatje zijn?’. Hiermee richtten we ons op alle lagen van de bevolking. Door een customer journey in te zetten brengen we het onderwerp gedoseerd onder de aandacht. Bij iedere fase bieden we aansluitende content. Voor de customer journey maken we gebruik van het Hero/Hub/Hygiene model van Google. Dit is een strategisch kader voor de inzet van content.
Onze uitingen zijn door tientallen gemeenten ingezet op social media tijdens de Week tegen Eenzaamheid. Zo hebben ze gezorgd voor extra aandacht voor eenzaamheid en is het sociale aanbod effectief gecommuniceerd.