Er is een groot tekort aan pleegouders. Veel kinderen zitten zonder een thuis. Voor Spirit ontwikkelden we een social media campagne om meer pleegouders te werven.
Er is een groot tekort aan pleegouders. Veel kinderen zitten zonder een thuis. Voor Spirit ontwikkelden we een social media campagne om meer pleegouders te werven.
In samenwerking met Public Cinema hebben we een regionale wervingscampagne voor Spirit opgezet. Samen met de klant werkten we een pipeline uit. Public Cinema verzorgde het campagneconcept en de mediaproductie. De campagne werd specfiek getarget op de doelgroep via Facebook. Geïnteresseerden werden meegenomen in een wervingstrechter. Daarin doorliepen ze een drietal fases, namelijk de touch, tell en sell. Hier is diverse content voor ingezet, zoals een prikkelende commercial, portretten van pleegouders voor FAQ's, teasers en GIFjes. Het doel van de campagne was het vergroten van het aantal aanmeldingen voor de informatiebijeenkomsten.
De campagne leidde tot meer dan 200 aanvragen voor het informatiepakket en een flinke toename in het aantal aanmeldingen voor de informatiebijeenkomsten. Daarnaast zijn er via Facebook, Instagram en LinkedIn honderden likes en positieve reacties binnengekomen op de campagne.