Zorg

BBL leerlingen werven via TikTok

Concept
Film
Branding

Met een flinke dosis humor een hele klas vol leerlingen werven via TikTok? Wij deden het voor de Amsterdamse zorginstelling Amsta!

BBL leerlingen werven via TikTok

Concept
Film
Branding

Met een flinke dosis humor een hele klas vol leerlingen werven via TikTok? Wij deden het voor de Amsterdamse zorginstelling Amsta!

222.000
Views 👀
13.300
Likes 👍
Per klik
40
Vacatures gevuld 😎
Zorg

BBL leerlingen werven via TikTok

Concept
Film
Branding

Met een flinke dosis humor een hele klas vol leerlingen werven via TikTok? Wij deden het voor de Amsterdamse zorginstelling Amsta!

BBL leerlingen werven via TikTok

Concept
Film
Branding

Met een flinke dosis humor een hele klas vol leerlingen werven via TikTok? Wij deden het voor de Amsterdamse zorginstelling Amsta!

222.000
Views 👀
13.300
Likes 👍
Per klik
40
Vacatures gevuld 😎

Aanpak

Voor de BBL-opleiding van Amsta mochten we een anders dan normaal wervingscampagne ontwikkelen. Amsta wilde dus niet de standaard zorgvideo, dus klopten we aan bij TikTokker Vic Cle. Dan weet je in ieder geval dat je geen saaie video krijgt.

Met een flinke dosis humor en sarcasme weet Viccle het personeelstekort in de zorg op treffende wijze te sketches én Amsta in de schijnwerpers te zetten bij de juiste personen.

De doelgroep waren aankomende zorgstudenten tussen de 17 en 25 jaar die willen werken en leren in de zorg tegelijk. Een groep die er erom bekend staat dat ze moeilijk te bereiken zijn. Vandaar de keuze voor TikTok en een bekend gezicht met een enorm bereik als Vic Cle.

Resultaten

De video heeft in 6 weken tijd al meer dan 220.000 views op TikTok en veel positieve reacties gekregen, óók vanuit verpleegkundigen die de humor konden waarderen!

Naast de video op TikTok heeft er ook een verdiepende campagne gelopen via verschillende kanalen. Belangrijkste resultaat is dat alle 45 plekken voor de BBL-klas van september helemaal gevuld zijn. Daarnaast heeft de aanpak Amsta een flinke dosis naamsbekendheid bezorgd.

En de conclusie waarvan we al wisten dat het zo was: humor werkt — ook voor serieuze problemen, mits goed uitgevoerd en door de juiste persoon dan.

Klant aan het woord

-

Download jouw blauwdruk

en Ontvang hem direct in je mailbox!
Bedankt, je vindt je
download in je inbox!
Oops! Er is helaas iets fout gegaan... Probeer het opnieuw

Geïnspireerd
geraakt?
Laat een berichtje
achter...

Of bel ons. We maken graag een praatje!
Bedankt!
Een mailtje is
onderweg naar jou!
Oops! Er is helaas iets fout gegaan... Probeer het opnieuw